June 6, 2017

Eagle Summit & Twelvemile Summit (June 5th)

 Pedicularis lanata (Woolly Lousewort or Bumble-bee Flower)
at the Eagle Summit area.
もこもこ毛深いシオガマの仲間が一番、目立っていました。

We went to Twelvemile Summit and Eagle Summit on Steese Highway to see if any early spring flowers were blooming.
There were quite a few kinds of flowers blooming already, but you can see more kinds of flowers at the Twelvemile Summit area right now.  At the Eagle Summit area, spring has just started.  It will be nicer in a few weeks.
However, we enjoyed nice views of mountains and landscape along with wild flowers.
Here is the digest of the pictures taken on the first day of our trip.

車で北上すること2時間半ほどの所にある山に出かけてきました。
去年は夏至の時に訪れていろいろな花が見られたので、今年はちょっと早めに様子を見てきました。
シオガマの仲間、ミネズオウ、イワウメなどが咲き出していました。
2,3週間後にまた行ってみようと思います。

Diapensia lapponica var. obovata  
(Pincushion Plant or Lapland Diapensia
at the Twelvemile Summit area.
イワウメも咲き始めたところで、きれいな状態で見られました。

Geum rossii (Ross' Avens or Alpine Avens
at the Eagle Summit area. 
こちらはダイコンソウの仲間。見た目はチングルマの黄色バージョンに見えます。

Anemone narcissiflora (Narcissus-flowered Anemone
at the Twelvemile Summit area. 
お馴染みのハクサンイチゲも。

Parrya nudicaulis (Parry's Wallflower or Nakedstem Wallflower
at the Twelvemile Summit area.
ここにも咲いてました…大根の花みたいなやつ。 

Kalmia procumbens (Alpine Azalea
at the Twelvemile Summit area. 
ミネズオウが地衣類に混じって咲いていました。

At the Twelvemile Summit area. 

No comments: